siri ore elle

fredag 31. august 2012

Sjarmerende skap.

Samuelsenhuset har en stor kjeller på 150 kvadrat.
Det er en skikkelig kjeller-kjeller, man får ikke lyst til å oppholde seg der mer enn nødvendig,rett og slett!
Og med min muse-fobi, er det ikke der jeg oppholder meg mest, nei!!

Men det finnes noen fine ting der nede som fortjener å komme opp i huset, dette skapet for elsempel. I kjelleren er det fire sånne store treskap, over to meter høye!!
Nå har det ene kommet opp på loftet, blitt malt og satt i stand.
Siden skapene er så gedigne, er det nesten umulig å få de ut av kjelleren.
Kjellertrappen er nemlig veldig smal og svingete!
Men etter endel stress, klarte vi å få lirket det ut!!

Lampeskjermene fikk jeg av svigermor, de er ubrukte med prislappen på.
Planen er å bruke de som de er, uten stoffskjerm, på soverommet.

Den grå hatten fant vi i skapet, tenker den tilhørte husets forrige eier, skipsreder Samuelsen.
En skikkelig kvalitetshatt laget i London en gang for lange siden!!
Den oransje lampen skal jeg ha på syrommet mitt en gang......
Når det blir ferdig......
Planen er å begynne på rommet nå snart.

Ko:ko kjolen er min favoritt for tiden!!
Oransje og rosa, den perfekte kombinasjon, synes jeg!!
Selv om barnelærdommen sier at oransje og rosa ikke var lov da......
 

Endelig helg igjen!!
Sola skinner!! 
Kos deg og nyt helgen!!!!

7 kommentarer:

  1. Så flott skap, så bra dere fikk båret det opp på loftet:) Og innholdet er jo bare til å hyperventilere av:) Liker alt jeg og orange og rosa er bar helt match:)
    God helg til deg fra Trine:) Klem

    SvarSlett
  2. Hei der!!!
    Kjempefint skap, rett og slett!! Håper du får de andre skapene opp av kjelleren, for galt at de skal stå der når de er så fine...
    Fin mugge, den like jeg godt:-)
    GOD HELG til deg!!
    Tante F.

    SvarSlett
  3. Superflott skap!! Kan godt forstå det måtte opp!!
    Finfint innhold også, gleder meg til å se når de andre skapene kommer opp fra musenes oppholdsrom ;o)


    God helg!!

    SvarSlett
  4. Sånn kjole vil jeg også ha!!!!
    Klem MA

    SvarSlett
  5. Hei,
    da kom jeg meg inn for en titt omsider. Takk for hyggelig kommentar på min blogg.
    Digger det fine skapet, og fargekobinasjonen lilla & turkis, og oransje& rosa. Du får si fra når du blir lei av noen stoffene,hehe!

    Ha en fin fin høstkveld!

    -malla-

    SvarSlett
  6. God kveld og takk for kommentar. Fantastisk skap! Sukk, slikt ønsker jeg meg. Herlig beskrivelse av skikkelig kjeller-kjeller. Vi har også en skikkelig kjeller-kjeller. Mangler bare bryggerpanna. Jeg er ikke redd for mus, men store, sorte husedderkopper, vanvittig redd, puh! Grøsser bare jeg skriver om det. I vår kjeller har vi en eneste fin ting; det gamle badet. Med badekar på føtter, må jo få restaurert det, med tid og stunder. Forbien må jeg bekjempe. Kanskje ta turen til en som kan kurere nettopp fobi.

    SvarSlett
  7. For et flott skap og for noen herlige farger på vatteppene! Oransje og rosa er veldig lov;)
    God helg til deg!
    :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!