siri ore elle

tirsdag 25. desember 2012

Julestemning

Det er rart hvordan man lader opp til den store dagen, juleaften, i hele desember.
Og så, puff puff, så er det hele over, eller i alle fall nesten......
I dag har vært en fredelig hjemmedag, i morgen er det fullt kjør igjen!
 
 
De små rosa englene har vært framme i veldig mange år.
Den lilla engleduken på kistebordet, er brodert av min kjære mamma!
Den må alltid fram til advent og blir værende hele julen!!
 
 
I hallen i 1.etasje har vi hvitt juletre i år!!
Tror sånne hvite trær er noe man enten liker eller virkelig misliker.....
Det ser ut som det er laget av en haug med flaskebørster, synes jeg da, men litt stilig likevel.....
En annen kunde på butikken der vi kjøpte treet, mente treet så ut som en gedigen dokost.....
Ja, ja, det er vel smak og behag, synes flaskekost var litt bedre sammeligning, jeg da......

Hallen er litt mørk, med originale paneler på veggen, et hvitt tre lyste litt opp der nede.
 
Fili-granen lyser litt opp i hallen i 2.etasje, pyntet med hjerter i retrotapet og julekurver laget av et brukt kjøkkenhåndkle fra Bruka design.
 
 
Peisen i hallen falt jeg virkelig for da vi var på visning for snart to år siden.
Den varmer ikker særlig godt, men skaper veldig god stemning i hallen når vi får gjester.
 
 
 
 
Litt flaskebørste-aktig??


Julekurver sydd av retrostoffer.
Rullet sammen som en krumkake!!
Kos deg videre i julen!
Herlig med ferie og fri!!
 

9 kommentarer:

  1. He-he, fint tre! Eg fantaserte om eit slikt i fjor... stod faktisk og såg på eit på Clas'n, men mannen la ned veto:)

    SvarSlett
  2. Herlig og kreativt hos deg Siri;-) Liker at ikke alt er A4:-) Ønsker deg og dine en fortsatt god jul:-) Klæm fra Ranja

    SvarSlett
  3. Koseleg julepynta hjå deg ;)
    Det kvite juletreet synes eg passa utruleg godt. Og når det nå eingong er falskt tre, så gjer det jo ingenting at det viser...?
    Ynskjer deg ei fin romjul!
    Siri

    SvarSlett
  4. Hei og takk for hyggelig kommentar. Treet er morsomt synes jeg, og mulig jeg skal driste meg til et slikt et neste jul. Tror det kan bli en morsomt kontrast i spisestuerommet oppe i andre etasje, et rom som skal pusses opp til datteren. Du bor i et fantastisk hus med så mange flotte detaljer; trapp, panel og den fine peisen! Litt av en bolig altså. Ha fine romjulsdager, jeg skal allerede på jobb i morgen og fredag.

    SvarSlett
  5. Det er så gøy å se bilder fra huset deres. Peisen, panelet og den vinduskarmen jeg liker så godt. Stilig pyntet. Du er gjennomført. D

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Fantastisk flotte bilder fra ditt juledekorerte hjem!!
    Superflott med peis!! Bare synd de ikke gir ordentlig varme... Men men.. hva gjør man ikke for det estetiske ;o)

    Likte treet jeg!

    Fortsatt fin ferie!

    SvarSlett
  8. Hei der!
    Så fin peis!! Likte det hvite treet så godt!!
    Fin romjul videre til deg!
    Klemmer fra Mona

    SvarSlett
  9. Det huset ditt ser altså så spennende ut! Ønsker deg og dine et knakende godt nytt år, vi blogges i 2013 :-)

    Klem

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!