siri ore elle

fredag 1. februar 2013

Endelig syrom!!

Mora mi hadde syrom, eller egentlig var det vel bare en krok på vaskerommet.
Der stod en lysegrønn symaskin av eldre årgang, på et grått restatexbord.
Ved siden av symaskinen, stod et gammel syskrin.
Fyllt med alle salgs rariteter, bånd og knapper.
Arvet fra min oldemor i Bergen.
 
En gang fant jeg en ganske stor bit med brun bredstripet fløyet!
Jeg gikk i gang med liv og lyst og fløyelen skulle bli ei jakke til Tjorven-dokka mi....
I syskrinet fant jeg et fint bånd i hvitt og rosa, det klippet jeg opp og sydde på som kant på ermene og nede på jakken.
Jeg var så fornøyd som bare en 10-åring kan være over resultatet!!
Kan framdeles huske hvor fint jeg synes brunt ble sammen med lyserosa!!
Det jeg ikke visste, var at det båndet jeg hadde delt opp og klippet i, var nuppereller som min oldemor hadde laget og som mora mi hadde beholdt som et kjært minne.......
Ikke godt å vite for meg da!
Men jeg skulle kanskje spurt om det var greit at jeg brukte det.........
Dukkejakken ble fin den, men gleden ble litt mindre da jeg skjønte at jeg hadde brukt noe jeg ikke skulle!

Den lysegrønne symaskinen er byttet ut med en nyere modell nå, men syskrinet står der fremdeles!
Kanskje jeg tar en titt neste gang jeg er innom barndomshjemmet!!
 
Nå er det min tur til å få syrom!!
Endelig!!!
Har ønsket meg det i alle år!
På loftet har vi to ledige rom, det ene er nå mitt syrom!!
Tak, vegger og gulv er pusset opp!
Nå gjenstår det bare å få orden i sysakene!!
Og det skal jeg prøve å få i helgen!
Kjenner jeg gleder meg til å få rotet mitt i system!
 
 
 
Stativet er et gammelt plansjestativ!
Vinballongen fant jeg i kjelleren!
Kofferten er morfar Albert!
Og de fargerike kleshengerne, de er fra da jeg var liten på 70-tallet.

 
Gleder meg til å rydde syrommet!
Tenk å få alle tingene mine på et rom, ikke spredd rundt om i hele huset!
Det må bare bli bra!
Nå er det tid for tur med hunden!
Gleder meg til det også!
Godt å ha ting å glede seg over!!
Fin fredag til deg!

7 kommentarer:

  1. Heisann Siri!
    Gratulerer med det syrommet som kommer! Jeg syr ikke da jeg ikke kan sy :)
    Men jeg ønsker meg et verksted. Dessverre har vi bare litt plass i kjelleren, da blir det fortsatt drøm om et riktig verksted. Heldigvis kan jeg hekle alle steder jeg vil :)
    Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  2. Gratulerer med syrommet. Deilig å ha sitt eget rom hvor ting alltid kan stå framme. Du viser vel mer fra rommet etterhvert. God fredag. D

    SvarSlett
  3. Det vert nok kjekt med syrom:) Greitt å ha alt på ein plass, ja;) Eg held nok fram med å sy på kjøkkenet....

    SvarSlett
  4. Så gøy, gleder meg til å se! Jeg hadde også slike kleshengere...så gøy å se dem igjen.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med syrom!
    Lykke!!
    Godt å ha "rotet" samlet på en plass ;o)

    Ha ei nydelig fin helg!

    SvarSlett
  6. Så artig, gleder meg til å se :)

    Har eget rom jeg også, men akkurat nå er det vist
    blitt delvis kott også, så er så vidt jeg kommer
    meg inn :(
    Tror nok jeg må få gjort noe med det, veeeeldig snart ;)

    Ønsker deg en super lørdag!

    Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  7. Så herlig, jeg har også lyst på syrom/hobbyrom, men det blir nok en stund til.. God helg :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!