siri ore elle

tirsdag 10. september 2013

Gammel skolepult...

...er på plass i bibliotekstua eller mange års eksil i en garasje...
I går ble den hentet hjem!
Og her blir den værende! 
 
Pulten stod en gang på Vanse skole.
Da faren min begynte å jobbe der på tidlig 60-tallet, ble alle pultene skiftet ut til nye og moderne.
Lærerne på skolen fikk tilbud om å kjøpe de gamle!
Faren min kjøpte tre stykker og denne ble min!!
Da sønnen min begynte på skolen, var denne pulten leksepulten hans første året!
Det var veldig stas med den gamle pulten, i alle fall en stund....


 
Så ble den flyttet rundt i huset en stund!
Og en dag havnet den altså i garasjen!
Godt å endelig ha den tilbake!
 
 
Synes det passer fint med noen gamle skoleplansjer sammen med skolepulten!
Bordplaten er slitt og fin!
Det samme er forbrettet!
Liker!
Under bordplaten er det et lite som til bøker!
På siden er det en liten krok til å henge ranselen.
 
 
Ha en fin høstdag alle sammen!!

7 kommentarer:

  1. Så fin. Kanskje jeg må finne en til eventuelle barnebarn;)

    SvarSlett
  2. Artig med en gammel skrivepult. Den var kjempesøt=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Nydelig gammel pult:-))
    Fin kveld til deg
    Veronica

    SvarSlett
  4. Den var nydelig!!
    Skulle gjerne hatt en slik til leksene/teiningene på kjøkkenet jeg ;o)

    Kanskje neste loppemarked??!!

    Fin uke!

    SvarSlett
  5. Så fin pult!!:)
    Jeg har også en gammel skrivepult. Den tar mye plass og står på hobby rommet:)
    Brukte den før til å stille ut produktene mine da jeg hadde utsalg her på øya:)
    Koselig at denne er tatt fram igjen!!:)
    Ha en fin kveld!!
    Klem fra Reidunn

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!