siri ore elle

onsdag 28. januar 2015

Årets farge 2015....

....er oransje.
Fint for meg som elsker oransje.
Har vel gjort det så lenge jeg kan huske...
Kommoden er malt i tre farger!
Toppen og to av skuffene er malt i fargen Tutu.
Den korallrosa fargen heter Flamingo
og den oransje Vitamin C

Kommoden så litt pjuskete ut der den stod på Travellers Gjenbruk.
Men ved hjelp av maling, har den virkelig fått "new look"
 
 
På instagram finner du meg som @sirioreelle
På facebook som elleMelle

 

 Først skrudde jeg av håndtakene på skuffene! Deretter pusset jeg lett over hele kommoden og vasket med Malingsvask.
Maling og utstyr fra Malerbua Farsund
 

Jeg malte hele kommoden med kost.
Egentlig pleier jeg å bruke rulle først og så dra over med kost til slutt...
Det gikk faktisk veldig fint å bare bruke kost, liker best den overflaten.
 

Det ble noen strøk på hver skuff...
Neste gang jeg maler, skal jeg bruke sperregrunn først...
Da slipper jeg muligens unna med færre strøk...
 

Treverket mellom skuffene var ganske fint, så det beholdt jeg som det var.
Pusset bare over noen flekker med fint sandpapir!
Tilslutt fikk treverket to omganger med Joni.
 



De gamle messinghåndtakene skrudde jeg på igjen!
Syntes de passet fint med fargene på kommoden og det gylne treverket!
 



Gjenbruk er gøy!
Møblene som males opp blir unike!
Ingen har like!
Stilen din blir mer personlig!
Du får møbler som ikke alle har!
 
 
Kanskje du ble inspirert til å male opp et gammelt møbel?
Veldig gøy, det kan jeg love deg!
Ha en kreativ dag!!
 
(Noen før-underveis bilder til slutt..)
 


 



4 kommentarer:

  1. FOR ein fin kommode.
    Dei fargane gjorde susen.
    Gjenbruk er flott !
    Og fargen oransje er min farge også :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk!! Så gøy å høre!!
    Ha en fin ettermiddag og kveld!
    Siri :-)

    SvarSlett
  3. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!