siri ore elle

tirsdag 10. februar 2015

Ny look...

 
Oransje er vel en farge som du enten liker eller ikke kan fordra...
 
Jeg har alltid likt oransje...
Jeg hadde oransje vegger på rommet mitt i 1974...
Da jeg begynte på skolen, hadde jeg oransje termos...
På åtti-tallet hadde jeg oransje sko, skjørt og genser...
Regnjakka mi er oransje...
Jeg har oransje Converse...
Så det passer jo veldig bra for meg at årets farge 2015 er ORANSJE!
 
 
Foten på bordet er malt i oransjefargen Vitamin C.
Jeg hadde med koppen på min gamle skoletermos for å finne rett oransjefarge...
Ira-brettet er svensk design fra 70-tallet!
Puta med det oransje plusstegnet er strikket av meg...
Prikkeputa er sydd av stoff fra 70-tallet...
Kjøpt på etsy.com.

 
Malerbua i Farsund er min faste malingsbutikk!
Kjøper alltid maling og utstyr der!
Har fått masse gode råd og veiledning gjennom årene!

Først gang jeg var der, var på begynnelsen av 80-tallet...
Jeg var 13-14 og i gang med mitt først maleprosjekt!
Husker jeg kjøpte Fenom og Fenomix!
Fargen var antikkhvit!
 
Prosjektet var maling av ei gammel ammunisjonskiste fra Forsvaret!
Fremdeles duger kista som salongbord!
 
 
 
I Vanse finnes en gjenbruksbutikk som heter Travellers Gjenbruk .
Husker jeg ble kjempeglad da den åpnet!
Har vært fast kunde der siden...
I kjelleren,under butikken, er det et stort møbellager!
Der stod dette bordet!
Gammelt, slitt og veldig mørkebrunt!
Lakken var speilblank...
 
Så fornøyd med mitt nye gjenbruksbord!
Gjenbruk er GØY!!
Flere prosjekter på facebooksida mi elleMelle
 


7 kommentarer:

  1. Kjempefint bord! :-) eg er glad i orange, og har alltid hatt fargen i hus på både puter og andre detaljar. Ha ein god dag! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy å høre! Ha en fin dag, du også!! Klem

      Slett
  2. Flott saker i oransje !
    Den fargen har alltid fylgt meg også, særleg på 70 og 80 talet.
    Eg likar også godt oransje klede og når eg kjem inn i ein klebutikk blir eg dradd
    mot hyllene med toppar i forskjellege oransjetonar..

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!!
      Har blitt litt oransje klær på meg også i løpet av årene! :-)))
      Ha en fin kveld! Siri

      Slett
  3. Så kult det ble! Ha en fin søndag! Klem PiPa

    SvarSlett
  4. Tusen takk :-) Håper du har det bra? Klem

    SvarSlett
  5. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer!!
1000 takk!!